Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Δυσλεξία / Μαθησιακές Δυσκολίες : η φύση και αντιμετώπιση #1

 
  Καλησπέρα σε όλους , ελπίζω να είστε όλοι καλά και να περνάτε όμορφα. Το σημερινό θέμα , είναι πολύ σημαντικό κάνοντας τον όρο αυτόν , ευρέως γνωστό .Γνωρίζουμε , τελικά , πραγματικά τι είναι η δυλεξία , ποια είναι η λύση του προβλήματος και ποια η αντιμετώπιση του;Λόγω της ιδιότητας μου ενδιαφέρθηκα για το θέμα και ασχολήθηκα ιδιαιτέρως με αυτό .
    Καταρχήν , είναι μια μορφή μαθησιακής δυσκολίας , κατα την οποία το άτομο μικρό ή μεγάλο παρουσιάζει κάποιες δυσκολίες στην ανάλυση των λέξεων , στη συλλαβική βάση και στη σύνθεση συλλαβικών μονάδων σε λεκτικά σύνολα με εννοιακό περιεχόμενο . Οι περισσότεροι ορισμοί που έχουν διατυπωθεί στηρίζονται στη μη αναμενόμενη διαφορά ανάμεσα στο νοητικό δυναμικό του παιδιού και τη σχολική επίδοση .Δίνουν δηλαδή έμφαση στο γεγονός , οτι τα δυσλεκτικά παιδιά αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο γλωσσικό μάθημα που δεν συμβαδίζουν με τη χρονολογική τους ηλικία  και τη νοητική τους δυνατότητα . Αυτό τους διαχωρίζει απο άλλους μαθητές που έχουν χαμηλή σχολική επίδοση , η οποία δεν ανταποκρίνεται στην ηλικία τους , αλλα είναι ανμενόμενη εξαιτίας της χαμηλής νοητικής τους ικανότητας . Η πιθανότητα της δυσλεξίας δεν θα έπρεπε να εξαιρεθεί  σε περιπτώσεις όπου δεν είναι φανερή η διαφορά μεταξύ νοητικού δυναμικού και σχολικής επίδοσης . Χρειάζεται προσοχή στο διαγνωστικό συμπέρασμα όταν υπάρχουν  και άλλες διαταραχές που συνεπάγονται χαμηλή νοητική επίδοση .
    Δεν είναι ένα φαινόμενο ,λοιπόν, σπάνιο .Το 10-15% των παιδιών είναι δυσλεκτικά , περίπου 4:1 αγόρια- κορίτσια .Στη προσχολική ηλικία έιναι δύσκολη η διάγνωση , ωστόσο κάποια στοιχεία κρίνονται ανησυχητικά . Εν τάχει , οι ικανότητες του παιδιού αναπτύσσονται άνισα , η ανάπτυξη του λόγου καθυστερεί, υπάρχουν δυσκολίες στη λεπτή κινητικότητα (δηλαδή όταν το παιδί δεν ζωγραφίζει μέσα στο πλαίσιο , να μη μπορεί να χειριστεί το ψαλίδι ή να κρατήσει το μολύβι ), αλλά και δυσκολία στην ισορροπία ενώ δυσκολεύονται να θυμηθούν μια σειρά οδηγιών . Επιπλέον δεν αντιλαμβάνονται το χρόνο  ( δεν ξεχωρίζουν το "χθες" με το "σήμερα") , δεν έχουν δυνατότητα αυτοεξυπηρέτησης και τέλος δεν μπορούν να συγκεντρωθούν .
    Όταν το παιδί μπαίνει στο δημοτικό , στην ηλικία των 6-8 ετών , τα στοιχεία γίνονται πιο φανερά . Το παιδί έχει δυσκολία στην ανάγνωση . Μπερδεύει παρόμοια ηχητικά και σχηματικά γράμματα  όπως τα "φ" με "θ"  , τα "β" με "δ" , τα "π" με "μπ" κτλ . Επίσης , παραλείπει , αντιμετατέθει , αντιστρέφει γράμματα  ή και συλλαβές ή κολλάει τις λέξεις μεταξύ τους . Ακόμα γράφει τα γράμματα ανάποδα  ή συγχέει με αριθμούς .Κάνει περίεργα λάθη  στην ορθογραφία  και τα επαναλαμβάνει  , ή μπορεί να γράψει μια λέξη πολλές φορές στην ίδια σελίδα με διαφορετικούς τρόπους .Τα σημεία στίξης λείπουν .Τα παιδιά σε αυτή την ηλικία δε δυσκολεύονται στις αριθμητικές πράξεις .Σε όλα αυτά προστίθενται το άγχος , ο φόβος , ενώ είναι ιδιαιτέρως άτακτο  , προκαλώντας καυγάδες δίχως λόγο .
   Απο την ηλικία των 8-12 ετών , τα πράγματα δυσκολεύουν . Αφενός ελαττώνει τις συγχύσεις και τις αντικαταστάσεις γραμμάτων σε μεγάλο βαθμό , αλλά εξακολουθεί να δυσκολεύεται στην ανάγνωση , τη στίξη , την ορθογραφία και την κατανόηση του κειμένου .Επιπλέον , δυσκολεύεται να αποστηθίσει σειρές πραγμάτων  ( μήνες ) ή πίνακες ( προπαίδεια) , ενώ δεν μπορεί να εκφραστεί γραπτά . Ακόμη αδιαφορεί για τα βιβλία , αλλά και για τιε σχολικές δραστηριότητες , 'εχοντας τάσεις φυγής ενώ απομονώνεται απο τους συνομήλικους του .
    Την περίοδο της εφηβείας , η κατάσταση φτιάχνει ελαφρώς .Στην ουσία δεν είναι τόσο αισθητή.Είναι σπάνιο να κάνει αναγραμματισμούς ή να συγχέει γράμματα .Εξακολουθεί όμως να μη τονίζει και να είναι ανορθόγραφο.Αδυνατεί να κατανοήσει ακόμα ένα κείμενο ή να αποδώσει γραπτώς κάτι που έχει μάθει .Όλα αυτά έχουν αποτέλεσμα να αντιδρά σε κοινωνικούς και οικογενειακούς θεσμούς .
   Στην ενήλικη ζωή , η κατάσταση περιπλέκεται .Το άτομο δεν μπορεί να δώσει οδηγίες , συγχέουν ημερομηνίες και ονόματα οδών .Επιπλέον είναι συχνό φαινόμενο να ξεχνούν τα ραντεβού τους .
         
   Παρέθεσα λοιπόν τα βασικά χαρακτηριστικά μέσω των οποίων μπορεί να γίνει αντιληπτή η δυσλεξία .Κάποια απο αυτά υπάρχουν σε όλα τα παιδιά και ορισμένα μπορεί και όχι .Μη ξεχνάτε πως κάθε παιδί είναι ιδιαίτερο . Σας φιλώ και να προσέχετε.Εξαιτίας του μεγέθους του κειμένου αποφάσισα να το χωρίσω σε δύο μέρη .Στο δεύτερο μέρος θα παραθέσω  τα αίτια , τη διάγνωση , το πρόγραμμα αντιμετώπισης καθώς και το ρόλο του γονέα! Ακολουθουν φωτογραφίες παρμένες απο το internet  ως παραδείγματα όσων αναφέρθηκαν .

 Be yourself and be careful <3
Ιωάννα




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Natura Siberica Review | Αξιολόγηση προιόντων απο Natura Siberica

  Καλησπέρα σε όλους , ελπίζω να είστε όλοι καλά .Δε κρύβω τη συμπάθεια που έχω στην εταιρεία Natura Siberica .Είναι μια κορυφαία εταιρεία παγκοσμίως με οργανικά , φυσικά και βιολογικά προιόντα ομορφιάς και περιποίησης .Ιδρύθηκε το 2007 , αναπτύσσοντας βιολογικά καλλυντικά απο βότανα , χόρτα και φυτά απο τη Σιβηρία και την Άπω Ανατολή . Πρόσφατα έκανα μια παραγγελία αγοράζοντας τα best seller προιόντα της , καθώς και όσα πίστευα ότι ήταν κατάλληλα για τις ανάγκες μου.    Το πρώτο προιόν που θα αναφέρω είναι η κρέμα ημέρας απο τη σειρά Copenhagen caviar de russie (50 ml) .Είναι μια κρέμα προσώπου που προσφέρει ενυδάτωση χωρις να είναι βαριά στην επιδερμίδα.Επειδή είναι πλούσιο σε βιταμίνες , πρωτείνες και μεταλλικά στοιχεία αλλά και εξαιτίας του εκχυλίσματος του σε χαβιάρι , καθυστερεί τη γύρανση του δέρματος ενώ παράλληλα βοηθά την ανανέωση της επιδερμίδας . Η μητέρα μου τόνισε πως η κρέμα αυτη είναι δροσιστική και ανάλαφρη .Δίνει την αίσθηση πως δεν υπάρχει ...

Πως έσωσα τα μαλλιά μου ; Μάθε και εσύ !!

Η αλήθεια είναι πως για πολλά χρόνια αδιαφορύσα για τις βασικές ανάγκες των μαλλιών μου . Αρνιόμουν να τα κόψω , αλλά και να τα ενυδατώσω . Μία ωραία πρωία αποφάσισα να τα ανοίξω και να τα κάνω ξανθά . Φανταστείτε το "σοκ" που έπαθαν τα μαλλιά μου . Άρχισαν να μπλέκονται και να είναι αφυδατωμένα συνεχώς . Η πρώτη κίνηση μου ήταν να τα κόψω σε ε΄να ικανοποιητικό μέγεθος , . Στη συνέχεια έκανα μια καλή έρευνα για να αγοράσω τα καλύτερα προόντα , τα οποία θα αναδομούσαν τα μαλλιά μου . Μετά απο πολλές μέρες βρήκα τα κατάλληλα ! Yas gurl!! είπα στον εαυτό μου !!! Τι περίμενες να είναι αν όχι τα θεόσταλτα goodies της Natura Siberica ? Όπως είναι φανερό , το επόμενο βήμα είναι η εβδομαδιαία χρήση του νέου ορού απο Pantene Pro-V.Εφαρμόζεται σεβρεγμενα μαλλιά μετά το λούσιμο για ένα λεπτό. Η υφή των μαλλιών είναι μεταξένια και μαλακά !Είναι πραγματικά ένα θαύμα .!! Τέλος ,  προτείνω την καθημερινή χρήση ελαιόλαδου , ναι ελαιόλαδο . Είναι ότι καλύτερο !! Φιλάκια πολλά , θα τ...

Αγαπητό άγχος , θέλω να χωρίσουμε !!

      Καλησπέρα σε όλους , ελπίζω να είστε όλοι καλά .Ελπίζω να βρίσκετε χρόνο να πηγαινετε βόλτα σε πλατείες και παραλίες για ενα καφέ έστω , μιας και ο καιρός τις τελευταίες μέρες είναι καταπληκτικός . Ο Μάιος μπήκε και πραγματικά έφερε αέρα καλοκαιριού , λαμπερό ήλιο και υπέροχες μυρωδιές απο τους κήπους και τα μπαλκόνια  της πόλης. Με λίγα λόγια  , όλα αυτά τα στοιχεία που σε κάνουν ευτυχισμένο .    Το άγχος προέρχεται απο το ρήμα άγχω  .Στα  Αρχαία Ελληνικά σημαίνει σφίγγω ή πνίγω .Είναι  μια φυσιολογική σωματική και ψυχική αντίδραση σε μια απειλή ή αίτηση για την αντιμετώπιση απαιτητικών καταστασεων.Συνήθως όταν το σώμα είναι σε ένταση ενώ ταυτόχρονα ο εγκέφαλός του πυροδοτείται απο πολλές σκέψεις.     Με συνεργό το άγχος το άτομο βυθίζεται στην απομόνωση .Νιώθει απογοήτευση και φόβο .Είναι οξύθυμο και κουράζεται εύκολα.Το άτομο σταματά να λειτουργεί συγκεντρωμένα.Το πρώτο χαρακτηριστικό είναι η απομάκρυνση...